Jak na organizaci webináře na Viom.cz

15. 03. 2016

V tomto článku si blíže popíšeme, jak funguje nástroj pro organizaci webinářů na Viom.cz a jak začít s jeho používáním.

Viom.cz je portál, na kterém najdete mnoho užitečných nástrojů pro pořádání webinářů a online kurzů:

  • Online kancelář - základní sada nástrojů pro organizaci práce a řízení Vašeho času - systém poznámek, nástěnka s úkoly, online kalendář s možností zaslání připomínek na e-mail a telefon, nástroj pro vypisování termínů webinářů.
    Online kancelář je zcela zdarma.
  • Veřejný profil - Vaše vlastní webová miniprezentace, kde můžete zveřejnit pár slov o sobě a svých kurzech, psát svůj vlastní blog nebo přímo nabídnout k prodeji vstupenky na svůj webinář. Samozřejmostí jsou odkazy pro sdílení na sociálních sítích.
    Veřejný profil je běžně dostupný na podadrese domény profil.viom.cz (např. https://profil.viom.cz/public/josef-novak), ale je také možné nasměrovat na něj svou vlastní doménu a získat tak v podstatě vlastní zcela samostatné webové stránky. 
    Veřejný profil je k dispozici také zdarma.
  • Platební brána - při prodeji vstupenek na webináře pořádané pomocí portálu Viom.cz je možné využít platební bránu. Studenti tak v případě zájmu o účast na webináři mohou ihned zaplatit a obdržet vstupenky na webinář na svůj e-mail. V rámci platební brány jsou podporovány platby platební kartou  nebo prostřednictvím internet-bankingu českých bank. Využití platební brány je zpoplatněno za provedenou platbu na základě její výše a typu zvolené platební metody.
  • Nástroj pro pořádání webináře - tento nástroj využijete pro samotný běh webináře - lze jej spustit jednoduše kliknutím na odkaz v online kanceláři - nástroj běží přímo v prohlížeči za použití technologie Adobe Flash a tak není potřeba instalovat žádný speciální software. 
    Jednoduché rozhraní Vám umožní vysílat svůj živý audio/video vstup, prezentovat různé dokumenty (PDF, DOC apod.) a média (obrázky, audio, video), které si připravíte, a komunikovat se studenty ať už jejich vyvoláním nebo pomocí textového chatu. Z webináře můžete také pořídit nahrávku pro pozdější využití.
    Nástroj pro pořádání webináře je na 14 dní k dispozici na vyzkoušení zdarma. Později je potřeba zakoupit tarif podle počtu studentů ve webináři.
  • Úložiště - v rámci úložiště máte možnost uchovávat soubory potřebné k výkladu a prezentaci v rámci webináře, soubory, které chcete sdílet se studenty ale i jiné libovolné soubory podle své potřeby. V rámci úložiště se také uchovávají nahrávky webinářů.
    Služby úložiště jsou na prvních 14 dní zdarma, dále jsou zpoplatněy podle velikosti úložiště.

Co lze dělat zcela zdarma

Jak již vyplývá z výše uvedených popisů jednotlivých nástrojů, většina služeb na portálu je poskytována zdarma, a ostatní jsou zdarma po dobu prvních 14 dní po registraci.

To znamená, že je pro kohokoliv možné se bezplatně zaregistrovat, vytvořit nabídku webinářů, přednášek nebo online kurzů podle svých schopností a tuto prezentovat na svém veřejném profilu. Teprve až ve chvíli, kdy získá studenty pro svůj webinář, je potřeba si zakoupit tarif pr přednášení, jehož cena zpravidla představuje jen zlomek nákladů, které by běžně z pořádání podobné akce vyplývaly.

Pokud je lektor spíše nováčkem, má zárověň možnost si během úvodního 14 deního období na zkoušku zdarma vše podrobně osahat a vyzkoušet. Pokud je naopak již zkušeným vyučujícím, je tu možnost převést některý ze svých kurzů na zkoušku do online podoby a teprve podle spokojenosti své a svých studentů se po uplynutí zkušení doby rozhodnout, zda investovat do platby tarifu pro přednášení či nikoliv.

K čemu už je potřeba zakoupit tarif a jaký je vhodný

Základním principem na celém portálu Viom.cz je, že za možnost vytvořit, nabídnout a prezentovat svůj webinář uživatelé neplatí. Nákup tarifu je  nezbytný teprve až ve chvíli, kdy se již na webinář přihlásili studenti a lektor tedy má jistotu, že z jeho pořádání získá příjmy, které mu náklady bez problémů pokryjí.

Tarify se od sebe odlišují následujícími parametry:  maximální počet studentů v rámci jednoho webináře, kapacita úložiště, délka uskladněných nahrávek. Navýšení jednotlivých parametrů lze dokoupit i jednotlivě, nicméně všechny tarify jsou nastavené tak, aby jejich pořízení bylo oproti individuálnímu navyšování výhodnější.

Dostupné tarify a jejich typické využití:

  • tarif Doučuji je vhodný pro lektory pracující se studenty individuálně nebo ve velmi maých skupinkách. Typicky se hodí například pro doučování školních dětí nebo individuálních konverzace a kurzy.
  • tarif Začínám se hodí pro výuku menších skupinek do 10 studentů. Může jít například o firemní školení menších týmů nebo jazykové kurzy.
  • tarif Optimum je vhodný pro webináře, kde se již lektor nevěnuje tolik individuálně jednotlivým studentům, ale spíše přednáší. Může jít například o přípravné kurzy na přijímací zkoušky nebo různé přednášky pro středně velké publikum.
  • tarif Profík je určen pro klasické přednášky s velkým publikem, jako například různá online školení nebo business webináře (bezpečnost práce, změny v účetních pravidlech apod.).

Následující tabulka ukazuje nastavení parametrů a ceny jednotlivých tarifů:

Nastavení parametrů a ceny tarifů na Viom.cz
tarif max. studentů velikost úložiště délka nahrávek cena Kč / měsíc včetně DPH
Doučuji 3 300 MB - 349,-
Začínám 10 600 MB 2 hodiny 699,-
Optimum 50 1500 MB 10 hodin 1 999,-
Profík bez limitu 3000 MB 100 hodin 9 999,-

Registrace a vypsání prvních termínů webinářů

Pokud jste již rozhodnuti začít a vyzkoušet služby, které portál Viom.cz nabízí, můžete přejít přímo k bezplatné registraci - naleznete ji na adrese https://klient.viom.cz/user/registration/ případně na ni můžete přejít přes odkaz z adresy https://www.viom.cz.

Při registraci jsou požadovány pouze následující údaje:

  • jméno a příjmení - jde o údaj, kterým budet označováni v rámci Vašeho veřejného profilu a v průběhu webinářů, je tedy možné zvolit i pseudonym nebo svou firmu
  • e-mailová adresa - musí se jednat o Vaši platnou e-mailovu adresu - na tuto adresu Vám bude zaslán e-mail s odkazem pro dokončení registrace
  • heslo - heslo pro zabezpečení přihlášení do Vaší online kanceláře

Dále je potřeba zaškrtnout souhlas s obchodními podmínkami Viom a dále dle vlastní preference, zda chcete dostávat informační e-maily o nových službách a akcích.

Po vyplnění všech polí kliknete na tlačítko pro odeslání formuláře a na vyplněnou e-mailovu adresu obdržíte zprávu s odkazem pro její dokončení. Po kliknutí na tento odkaz se již normálně můžete přihlásit, začít využívat svou online kancelář a vypsat první termíny svých webinářů - nástroje pro jejich vytváření najdete pod růžovou záložkou Přednášky.

Podrobný popis procesu založení online přednášky / webináře a vypsání nového termínu najdete v následujícícm článku.

Líbil se Vám článek? Nasdílejte ho s přáteli:

Přihlaste se na webinář Jak prezentovat od Radky Mužíkové